همايش روز آزادي مطبوعات روز گذشته در زاهدان برگزار شد. تا جايي كه اطلاع دارم اين همايش اولين مراسم به مناسبت آزادي مطبوعات در استان بود كه تاكنون برگزار شده كه با همت دوستان موسسه رسانه اي زمان و مركز اسناد ملي زاهدان انجام گرفت. آقايان محمود براهويي نژاد فعال رسانه اي و مدير موسسه زمان، قاسم سياسر رييس مركز اسناد و كتابخانه كلي زاهدان ، دكتر محمد تقي رخشاني مدير مسوول  روزنامه زاهدان، مهندس عبدالسلام بزرگزاده فعال فرهنگي و مدير كل اسبق ميراث فرهنگي استان و بنده نقطه نظراتمان را در خصوص اهميت آزادي مطبوعات و شرايط فعلي آن در ايران و جهان ارايه كرديم. تعداد محدودي از فعالان رسانه اي و فرهنگي استان در اين گردهمايي فرهنگي حضور پيدا كردند اما حضور دوستان رسانه اي و خبرنگاران استان در اين همايش كم رنگ بود. با توجه به اينكه چنين رويدادهايي به ندرت در استان اتفاق مي افتد انتظار مي رفت تعداد بيشتري در اين گردهمايي شركت كنند. قطعا اگر پرسه داري ( مراسم ختم) سردار طايفه اي يا مراسم مذهبي يا گردهمايي انتخاباتي اي مي بود قطعا صدها نفر در آن حضور پيدا مي كردند.. اين حضور كم رنگ مرا به ياد غريبي فرهنگ و هنر و رسانه در اين ملك و بوم انداخت... فايل سخنراني خودم را در پست بعدي در همين كانال به اشتراك مي گذارم. حجم آن حدود 7 مگ هست كه دوست عزيزم آقاي عبدالغفور گردهاني ( مدير كانال روشنا https://t.me/roghna ) زحمت  كشيده ، ضبط كرده و برايم فرستادند. دوستاني كه تمايل دارند آنرا بشنوند مي توانند دانلود كنند. بطور مختصر عرض كنم سخنراني بنده شامل تعريف كوتاهي از آزادي مطبوعات، وضعيت آن در جهان و سازمانهاي مونيتور كننده آن، رنكينگ كشورهاي مختلف در خصوص آزادي مطبوعات و وضعيت كشور هندوستان و ايران در بحث آزادي مطبوعات و در نهايت پيشنهاداتي براي بهبود آن مي باشد.https://t.me/Tamandehro.